Review KidiZoom Duo DX VTech

KidiZoom
Sinds afgelopen week hebben wij een eigen huisfotograaf. Noah heeft namelijk een eigen fotocamera, de KidiZoom Duo, van VTech gekregen voor zijn 4e verjaardag! En trots dat hij is!! Hij maakte een heleboel foto’s tijdens het thuisonderwijs en ook alle gezinsleden worden prachtig in beeld gebracht! Naast foto’s maken heeft deze camera nog een heleboel andere opties. In deze blog vertel ik je daar graag iets meer over.
KidiZoom

3- 12 jaar

Deze KidiZoom Duo DX camera is bedoeld voor kinderen van 3 tot 12 jaar. Mijn zoontje heeft deze voor zijn 4e verjaardag gekregen en kon er al vrij snel goed mee uit de voeten. Dit had hij enkele maanden geleden vast ook gekund, maar ik denk dat 3 jaar nog wel jong is om deze camera goed te kunnen bedienen. Op de camera kun je heel veel foto’s bewaren. Dit is fijn, want enthousiaste kinderen schieten een hoop plaatjes op een dag. Regelmatig verwijder ik er dus weer een aantal. Wil je de foto’s graag bewaren? Dat kan! Er zit namelijk ook een kabeltje bij, zodat je de allermooiste foto’s op de computer kunt bewaren en eventueel kunt afdrukken. Ook kun je een extra SD kaartje kopen om nóg meer foto’s te bewaren op de camera zelf. Naast een computerkabeltje worden er ook een polsbandje en een koptelefoon (heel fijn!) meegeleverd.

Foto’s en filmpjes

De camera heeft veel opties. Je kunt er ‘gewoon’ foto’s mee maken in verschillende kleuren door te draaien aan de lens. Daarnaast kun je de foto’s ook bewerken met meerdere filters en een stopmotionfilmpje maken. Ook selfies zijn mogelijk en er zit gezichtsherkenning op. Behalve foto’s kun je er ook leuke filmpjes mee maken. Mijn zoontje neemt zichzelf vaak zingend op en vindt het geweldig om het dan heel vaak terug te luisteren. Een echte vlogger in de dop (en nu begrijpen jullie direct waarom ik zo blij was met de aanwezige koptelefoon 😉)!
De kwaliteit van de foto’s is met een 5 megapixel camera voor kinderen prima. Verder zitten er meer dan 70 leuke effecten op de camera die je zowel op foto’s als filmpjes kunt gebruiken. Een hele leuke optie!

Spelletjes

De camera heeft zoveel opties, dat wij eerst alleen begonnen zijn met het maken van foto’s. Ik was van plan om mijn zoontje iedere keer een nieuwe optie uit te leggen, maar blijkbaar spreekt de camera voor zich, want we zijn een week verder en hij begrijpt de camera beter dan ik. Er staan ook verschillende spelletjes op de camera. Het ene spelletje is makkelijker voor jonge kinderen dan het andere, maar ik denk hoe ouder ze worden hoe leuker het is. Mijn zoontje van 4 wordt er steeds handiger in en weet zelf wel welke spelletjes hij wel en niet zelfstandig kan spelen.

Tip!

We hebben eigenlijk maar 1 nadeel kunnen ontdekken en dat is dat de camera op batterijen werkt in plaats van met een accu. De camera is vrij snel leeg als je hem regelmatig gebruikt. Wij gebruiken hem nu met oplaadbare batterijen. Het is handig om een dubbel setje batterijen aan te schaffen waardoor de ene set in de oplader kan en de andere in de camera.
Ik denk dat deze KidiZoom Duo DX camera van VTecht nog jarenlang erg leuk blijft. Hoe ouder ze worden hoe beter ze de effecten kunnen gebruiken. Leuk voor thuis, op vakantie of tijdens een dagje weg. Wat mij betreft een absolute aanrader voor een verjaardag of tijdens de feestdagen!